12 Apr 2022

32. regijski otroški parlament

Dogodka so se udeležile šole s celotne goriške regije in na kratko poročale o sklepih medobčinskega parlamenta.

V nadaljevanju so se mladi udeležili razprav v skupinah s sedmimi različnimi temami. Po 30-minutnih razpravah v skupinah je sledilo poročanje in predstavitev sklepov.

Prva tema so bili deficitarni poklici: sprejemanje odločitve. Sklep je bil, da so to fizično naporni poklici, ki bi jih morali olajšati z mehanizacijo, predvsem pa jih družba zelo potrebuje, primanjkuje pa jih zaradi nizkih plač in nestabilnega delovnega časa, kar mlade odvrača od odločitve.

Druga skupina je obravnavala temo o novodobnih poklicih: vplivnež »influencer«, bloger, vloger – kakšna je realnost teh poklicev. Sklep druge skupine je bil, da influenceji niso samo vplivneži (»tiktokerji, instagramerji, youtuberji« …), ampak so to običajni ljudje, ki morajo poznati trg in tehnologijo, znati morajo komunicirati in ni nujno, da so srečni, saj se za zaslonom lahko skrivajo zelo osamljene osebe.

Tretji so razpravljali o temi Kašen vpliv ima digitalizacija na poklice prihodnosti (vseživljenjsko učenje) in prišli so do naslednjega sklepa: treba se je prilagajati ljudem in njihovim potrebam; bi se morali naučiti veščin digitalizacije, ki ima pozitivne in negativne učinke, so pa tudi mnenja, da roboti ne bodo nadomestili večjih del, ampak le preprostejša.

V četrti skupini so razpravljali o temi Beg možganov kot družbeni izziv in Tujina-možnost priložnosti, kaj prinese s seboj? Temo so zaključili s sklepom, da se mladi odpravljajo v tujino zaradi plačila, s tem  upadajo izobraženi kadri v Sloveniji, posledično se naša država počasneje razvija. Možnosti za izobrazbo pa so pri nas zelo dobre.

Peta skupina je govorila o tem, kaj najbolj vpliva na izbiro poklica in kateri ljudje pri tem pomagajo mladim. Mladi so mnenja, da na izbiro poklica vpliva predstavitev poklicev na informativnih dnevih;  velik vpliv imajo tudi družina, prijatelji, socialna omrežja, osebni interesi in sposobnosti ter zaslužek, ki ga delo prinaša.

Šesta  skupina je govorila o komunikaciji na pozicijah - osnove komuniciranja in bonton na socialnih omrežjih. Zaključili so s sklepom, da je za komunikacijo bistvena predstavitev sebe, vizualna podoba, nastop, mimika obraza, telesna govorica. Pri pisni komunikaciji je ključno znanje pravopisa, saj izraža trud, ki smo ga vložili v napisano. Ne moremo mimo dejstva, da je uporaba bontona pomembna v vseh okoliščinah.

Zadnja skupina je razpravljala o stališču učencev po dveh letih epidemije - šolanje na daljavo. Zadnji sprejet sklep pravi, da so imeli učenci pri pouku na daljavo težave s komunikacijo (tehnične težave z opremo), utrujenostjo in pomanjkanjem osebnega stika/druženja. Večino pa je motilo tudi goljufanje sovrstnikov pri ocenjevanju znanja na daljavo.

Razpravam v skupinah je sledilo  glasovanje predstavnikov goriške regije na 32. nacionalnem otroškem parlamentu, ki bo 11. aprila  v Ljubljani (v živo).  Goriško regijo bo zastopala Zala Prah iz OŠ Šturje, saj je prejela največ glasov.                                                                                                            

 

novinarki Kaja Krečič in Tara Ličen